lørdag 6. mars 2010

2.stamcelleinjeksjon + jordskjelv!

I natt var Rune på do èn gang, men dette kan jo regnes som normalt ettersom har var flink til å drikke vann i går kveld.  Vi tørr fortsatt ikke håpe på at det allerede kan være stamcellene som virker, men det er ytterst uvanlig for Rune å ikke gå på do flere ganger i løpet av en natt! 

I dag var det klart for 2.injeksjon med stamceller.  Her kan dere se hvordan det blir gjort : 


Han får først lokalbedøvelse.  Deretter setter doktoren inn en kanyle, for så å sprøyte inn stamcellene.  Rune kjenner ingen smerte, men blir litt øm der injeksjonen settes. 
I dag slapp han kanyle i armen, ettersom det gikk uten allergiske reaksjoner sist gang:)

(På bilde ser dere ryggen etter injeksjonen.  Man ser også at han er litt blå etter fettsugingen, men han har foreløbig vært veldig heldig forhånd til andre her som har blitt blå/svarte!)

Vel hjemme var det bare å slenge seg ned på sengen, og ligge flat i fem timer.. Dette er kjeeeedelig.  Jeg prøver å være sympatisk med å sitte i sengen med han, men jeg har jo iallfall muligheten til å bevege meg, lese bok, se på tv eller holde på med dataen, så vet ikke helt hvor mye det hjelper;)  Jeg snakket snakket etterlengtet med søstra mi og verdens herligste tantebarn gjennom MSN, noe som gjør dagen fantastisk herlig selv om det er overskyet!

Ettersom kjøleskapet vårt er rimelig tomt, tenkte jeg at jeg skulle gå å handle litt mat på supermarkedet.  Jeg gikk med friskt mot, men måtte snu før jeg kom frem..  Supermarkedet ligger nemlig på andre siden av en seks-felts motorvei, og her er det ingen gangoverfelt..  Det var midt i rushen, og jeg hadde faktisk ikke mulighet til å komme meg over veien..!! Helt utrolig! 
Etter at de fem timene endelig var over, var det på tide og komme seg opp av sengen.  Det er ikke så enkelt, da kroppen blir helt pinne stiv!  Jeg må hjelpe til å få Rune opp i sittende stilling.  Da sitter han i 5-10minutter før han begynner å bevege seg litt rundt.  Ingen "bomull" i hodet i dag, men litt "trang i hjelmen", som han så fint kaller det.  Ettersom det ikke ble så jeg kom meg over veien for å handle (høres jo lattelig ut, men dog..), ble det roomservice på oss i kveld.  Enkelt og greit. 

Etter middag satt vi så litt på TV, og ante fred og ingen fare, da det plutselig 22.54 begynte og riste kraftig i leiligheten!!  Da for det maaange tanker gjennom hodet fra både Thaiti og Chile skal jeg si dere!!  Med hjerte i halsen og skjelvende ben, kom jeg meg ut der det også var flere som kikket frem fra dørene sine.  En hotelvakt gikk rundt og sa "normal, normal".. phu.. Kanskje normalt her, men absolutt ikke i Norge!!  Det varte bare i noen sekunder, og pulsen kom gudsjelov fort ned i hvilepuls igjen.  Krysser alikevel fingrene for at det ikke skjer igjen!:)
Nå håper vi bare at Rune slipper hodevondt i morgen, og føler seg friske og rask slik at vi kan komme oss ut å handle litt mat og friske eksotiske frukter! 

Ønsker dere alle en riktig god helg! Tror dere har mer sol en oss;)

1 kommentar:

  1. Jeg krysser alle fingre jeg har for dere, dette er virkelig spennende å følge med på. Masse lykke til! Hilsen fra Tove

    SvarSlett