onsdag 17. mars 2010

5.stamcelleinjeksjon, og mere trening og atter trening:)

I går (mandag), var det på'n igjen med to timer fysio.  Magebeltet er tatt av, så nå er det ingen hindringer fra det lenger! Rune begynte å sykle litt i dag, men fikk veldig mye skjelvinger, men dette var ingen unnskylding for å stoppe.. Neida, vi bare fester hele foten fast på pedalen med en bandasje, også er det bare å sykle videre!:)  Ingen kjære mor nei! 

Før trening i dag, dro vi på shopping!!  Rune fikk kjøpt seg ett par nye treningssko, også kjøpte vi ett fint "Costa Rica-minne" vi kan ha med oss hjem:)

Vi begynner å få litt problemer med den ensidige frokosten her..  Ikke det at frokosten er noe mindre ensidig hjemme, men jeg må si det at jeg skulle gitt mye for å få byttet ut bønner og ris, med en herlig pakke med tørre, gode, knasende knekkebrød med nydelig Norvegia hvitost..!! Mmm:)


I dag (tirsdag), har jeg vært med på fysioterapien, og jeg filmet flere av øvelsene.  Dette er kjekt å ha for senere, for å huske øveleser, og ikke minst for å kunne se fremskritt!  De bruker enkle hjelpemidler, som is-biter, små vekter, baller og plastikk-kopper.  Isen bruker de for å gjøre ubrukte muskler oppmerksomme på, at nå er det på tide å røre på seg!  Dette fungerer overraskende bra, og det er veldig gøy å se på at så enkle metoder, fungerer! 

Se hvordan det fungerer her :





Stamcelleinjeksjonen gikk bra i dag også.  Legen sa at det som skjedde etter siste injeksjon, kommer av de fem timene etter injeksjonen.  I dag har vi lagt under ett håndkle i nakken og to puter under knærne, så får vi håpe det blir en bedre natt enn sist og at han ikke stivner så!

Rune har begynt å føle mer i fingertuppene.. Han tørr ikke tenke på om det kan være stamcellene, men jeg har også lagt merke til at jeg syntes han skrev under en kvitering så mye enklere nå, enn for bare en uke siden.. Jeg forstår jo hva som står der!!.. Tenkte ikke noe mer over det, før han nevte det selv.. 
Vi får se om det vedvarer:)

CIMA sykehus

2 kommentarer:

  1. Veldig, veldig bra at dere holder oss orientert om hvordan det går. Håper Rune får maks utbytte av dette! Håper veldig at han blir bedre. Og blir han det, har jeg jaggu lyst til å prøve selv også. Jeg er omtrent på samme nivå som Rune, men han funker nok bedre enn jeg i varme...
    Stå på! Og Rune er forresten veldig heldig som har en slik praktfull livsledsager. Veldig, veldig imponerende!! Jeg vet hvor alene man føler seg om livsledsageren av en eller annen grunn ikke er på banen på en slik måte.

    SvarSlett
  2. Må bare si det at Rune er ikke så glad i varme han heller... Rune sitter mye inne i airconditionen!! Vi var også bekymret for varmen og luftfuktigheten, men det er kjørlig og godt inne, så det har gått veldig bra!:)
    Dette kan anbefales! Bare fysioterapien alene er super!!:)

    SvarSlett